Spust biciklom po olimpijskoj bob stazi u Sarajevu

Juče sam se biciklom spustio po olimpijskoj bob stazi, koja se nalazi na planini Trebević iznad Sarajeva. Trebević je za mene jedna od najzanimljivijih turističkih tačaka u okolini Sarajeva. Uživo videti bob stazu i prošetati po njoj je poseban doživljaj. Sa bob staze je, baš sa Trebeća, najlepši pogled na Sarajevo. To su tačke na koje te ne bi odvela nijedna turistička agencija.

Na put do Trebevića krenuo sam iz gradića Pale, koji leži na približno pola puta izmedju Sarajeva i Jahorine. Bicikl sam pozajmio na Palama kod Marjane. Marjana je Slovenka, koja na Palama živi već više od 30 godina.

Prvo što me je čekalo je zaista naporan uspon od 5 kilometara, a onda put od oko 15 kilometara, koji je vodio malo uzbrdo pa malo po ravnom. Sreća pa pred odlazak nisam pogledao u Google maps koliko je put koji me je čekao zaista dug, pošto se sigurno ne bih odlučio za polazak da sam znao. Bez obzira na to što sam tim putem prolazio barem 30 puta autom, imao sam osećaj da je put do bob staze bar upola kraći nego što je zaista bio. Barem 10 puta sam sebi rekao- iza ove krivine je sigurno moj cilj.

Na putu sam sreo stariju gospodju, koja je rekla: » Jao jarane, crknut ćeš!« Bila je u pravu, pošto sam u povratku skoro stvarno crkao od umora.

Kad sam došao do bob staze, pored nje je bilo puno ljudi. Već deset godina posećujem ovu bob stazu, ali još nisam doživeo takvu gužvu. Morao sam malo da sačekam dok se staza nije ispraznila, jer bi mi bilo jako neprijatno da naiđem na nekoga dok se spuštam niz nju velikom brzinom.

Kada su svi otišli, uspeo sam se sa biciklom na start i spustio se niz bob stazu. Gotovo 10 godina sam priželjkivao da to uradim.

Prvi put sam krenuo malo sporije, jer sam strahovao da ću se susresti sa nekim na stazi, i kako bih bolje upoznao teren. Ispostavilo se da je opreznost bila opravdana, jer sam već u prvoj vožnji sreo  2 osobe, koje sam, na sreću, uočio na vreme, tako da nije bilo nikakvnih problema.

Kada sam se po bob stazi spustio drugi put, to je već bio pravi užitak. Šteta što nisam imao vremena da se spustim još 10 puta. Siguran sam da ću ovaj spust još morati ponoviti, ali uz prisustvo još nekoga ko bi kontrolisao stazu i napravio par dobrih fotografija …